lördag 13 mars 2010

Inte vara bitch

Det ar sondag morgon och jag vaknade av mig sjalv kl 06:38. Det ar en arbetsskada. Kommer kanske aldrig mer att kunna ta sovmorgon.

Kanns lite konstigt att har sitter jag morgonen efter lordagen medan hemma sa har lordagskvallen precis borjat.

Hela kvallen igar satt fransmannen (plural) och glodde pa dubbade avsnitt av Malcolm in the middle. De fragade om jag ville att de skulle leta upp subs sa jag med kunde titta. Jag vet inte hur manga ganger jag forklarat for detta folk att jag inte kan titta pa dubbat oavsett subs eller ej. Det gar inte. Och det ar samma visa varenda kvall. "Vill du kolla pa film med oss?" och jag tanker att denna gangen har det gatt in. Nu forstar de att jag inte kan glo pa amerikanska filmer med franskt tal. Denna gangen ar det en amerikansk film med originalsprak. Sa satter jag mig i soffan, nagon trycker pa play och dar star Jake Gyllanhall och pratar franska och ser efterbliven ut.

Sa jag fick roa mig med annat hela kvallen. Tv-rummet var ju liksom ockuperat.

Bara en vecka kvar Helena. Bara en vecka. Hoppas hoppas att jag klarar mig utan att vrala "HUR JAVLA SVART KAN DET VA ATT DISKA EFTER SIG NAR MAN LAGAT MAT???" innan jag aker. Vill inte vara en bitch. Ni fattar inte hur mycket jag kampar med att inte en enda gang visa att jag blir irriterad. Det ar bara for att jag ovar mig infor framtiden. Har alltid varit en san himla agressiv och stingslig person, men jag ska sluta med det nu. Det ar darfor Gud sande mig till Mareeba for att bo ihop med skitiga fransman (plural).

Nar Estelle bodde har skallde hon och hade sig varenda dag (inte pa mig, men pa ovriga) och ni ska veta vad det snackades om henne nar hon lamnade farmen. "Javla subba, javla bitch, javla kossa" osv. Jag vill inte vara den personen. Kanske att jag skramlade lite extra nar jag diskade for andra gangen igar, men det ar ju ett lite mer subtilt satt att saga ifran pa.

Och nu nar jag vaknade sa var det fullt med disk igen. Men denna gangen gor jag det bara inte.

1 kommentar:

linda sa...

Ha en trevlig sistavecka, vi andra har väl sisådär 2o veckor kvar till semester!