lördag 13 mars 2010

Min sista helg

Var och varannan helg har det varit nagon som haft sin sista helg. Den har helgen ar det jag. Tjohoo!

Det var en JAVLA fest har igar. 35 pers och rena fylleslaget. Nar jag vaknade i morse (bakis) hade jag ett helvete att ta tag i. Fransmannen (plural) de satt och degade och glodde pa film medan jag stadade upp hela huset. Slangde ett ton med sopor, diskade en megadisk, sopade upp all skit fran golvet, torkade alla golv, torkade alla andra ytor, satte tillbaka var sak pa sin plats, letade olflaskor i alla husets vrar samt hela tradgarden. Hittade dem pa de mest ovantade platser. Men det ar ok. Jag drar ju om nagra dagar och da kan de stada sin egen skit. Tycker bara att det skulle vara sa himla pinsamt om storbonden kom hit och vi inte stadat efter oss. Sarskilt som Jennie ringt honom och forsokt overtala honom till att forbjuda denna fest och att han sa till henne att han inte tanker forbjuda nagonting och att vi far gora vad vi vill (eftersom vi alla ar vuxna) bara vi inte sabbar stallet och bara vi stadar efterat. Och sa kom han in med ett flak ol till oss alla och hjalpte oss fixa grillen. Och da tycker jag att man inte ska bryta det fortroendet. Eller hur? Det marks sa himla mycket att jag ar 25 och ovriga familjemedlemmar ar 20.

Det var lyckat i gar i alla fall. Men det var sa himla mycket nytt folk. Jag och Steph stod och kollade pa alla och konstaterade att "shit, det har ar inte vart stalle langre. Det har tagits over helt och hallet". Verkligen dags att dra nu.

Sex dagar kvar tills jag lamnar Mareeba.

144 timmar. 8640 minuter. 518400 sekunder.

Sen SEMESTER!

Bavar bara lite for att jag har sex olika flygresor (inklusive hemresan) framfor mig de kommande veckorna. Alskar och hatar att flyga pa samma gang. Alskar att vara pa vag nagonstans och alskar stamningen pa flygplatser. Men hatar att lyfta och landa pga stortningsrisken och illamaende.

Inga kommentarer: