måndag 21 december 2009

Detta ar vad jag agnar mig at

Min plan har i Cairns var att inte gora nagonting. Bara chilla. Ta att lugnt. Bli brun. Lasa bocker. Och sa vidare. Jag var sa himla sugen pa det efter att forst ha jobbat och sen flangt runt och flugit hit, akt tag dit, akt van tvars over landet och otaliga timmar i buss forst dit sen dit och sen hit. Inte det att jag inte haft kul eller sa, bara det att nu vill jag ha pure semester.

Jag haller min plan. Jag har skaffat rutiner. En vanlig dag ser ut sa har:

Stiger upp runt tio.
Kakar frulle.
Gar mot stan.
Stannar i det enorma shoppingcentrat som ligger pa vagen och provar olika snygga klanningar som jag inte har rad med men som jag anda vill se hur de ser ut pa.
Gar vidare mot stan.
Lagger mig pa en filt vid lagunen (den jattestora poolen).
Badar.
Laser.
Skriver.
Badar.
Laser.
Skriver.
Badar.
Ater nagot som jag kopt pa Wollworths. Typ brod och frukt.
Nar det blivit lagvatten i havet gar jag langs med stranden och kollar pa krabbor och pelikaner och eremitkraftor och faglar med langa ben och langa nabbar och fiskar som ar sa roliga for de liksom kralar runt i leran istallet for att simma i vattnet.
Satter mig i skuggan och laser och skriver lite.
Promenerar runt i stan och kollar pa smycken och klader.
Satter mig vid havet och vantar pa att solen ska ga ner. Da hander det grejer namligen. Alla hundratusentals flygande hundar som hanger runt i traden harikring hela dagen vaknar till liv och borjar flyga. De tacker praktiskt taget hela himmelen over havet och stan. Jag alskar det. Flygande hundar ar mitt favvodjur.
Badar i lagunen i morkret.
Gar hem. Och pa vagen stannar jag i det enorma shopingcentret och provar olika snygga klanningar som jag inte har rad att kopa men som jag anda vill se hur de ser ut pa.
Fixar lite kak.
Sitter ute en stund och filosoferar.
Gar och lagger mig vid 22:30.


Igar gick jag ifran rutinen och gick pa konsthall. Det var trakigt. Jattetrakigt. Bara fula saker som liksom man struntade i en sekund efter man glott pa dem. Sa jag skyndade mig darifran och gick for att studera krabborna istallet.

Och sa har jag bokat in den dar dykningen den 24:e. Det ar bra for det ingar kak och hela koret och det ar en heldag pa havet i bat. Man far ett dyk med tuber som val varar i typ tio minuter, men tio minuter ar i alla fall tio minuter. Man gor det tillsammans med en dykinstruktor. Resten av dagen far man snorkla och de jag pratat med som har gjort en sadan har tur sager att aven snorklingen ar jattebra.

Inga kommentarer: