söndag 27 december 2009

Kolla har da!

Kolla vilken gullig bild pa Hanna jag hittade pa Mys blogg. Hanna min basta van har i varlden: jag saknar dig!

Jag och Hanna brukar i vanliga fall prata exakt varje dag och traffas typ i alla fall sex dagar i veckan. Vi brukar diskutera och dissekera varenda "meningslos" liten detalj i vara liv. Ibland kommer jag pa mig sjalv med att ha ringt till henne kanske sju ganger pa en dag bara for att jag maste saga det att "pa fredag nar vi ska ut, da har jag andrat mig angaende vad jag ska ha pa mig. Forst tankte jag ju ha tjocka svarta strumpbyxor till den dar klanningen men nu har jag bestamt mig for att ha tunna svarta strumpbyxor istallet". Och sen en halvtimme senare kommer jag pa att jag glomde saga en sak forra gangen. Namligen att "jag sag J pa stan pa vag hem fran bussen och forst tankte jag halsa men sen angrade jag mig for jag vagade inte for jag tankte att han kanske inte kanner igen mig och precis da halsade han och da var det liksom forsent for mig att halsa for vi hade redan passerat varandra och nu tror han sakert att jag hatar honom". Ja, och sa fortsatter det. Men for det mesta ar vi med varandra och slipper ringa. Vi har nycklar till varandras lagenheter och hanger hos varandra dagarna i anda. Och nar vi pratat om precis allt som hant da ar det fredag och dags att dela en vinare och sen en till och da kan vi diskutera allt igen fast ur en annan mer dimmig synvinkel. Och dagen efter nar vi kakar frulle pa Askelyckan da har vi nya saker att diskutera (det som hande kvallen innan).

Vi vet sa sjukt mycket saker om varandra att ni anar inte! Vi har alltid kul. Och vi vill alltid samma sak. (Ibland brakar vi, men det brukar losa sig pa en halvtimme).

Men nu, nu ar det en manad sen vi ens pratade i telefon. Och innan dess en manad och innan dess en manad. Och det ar fyra manader sen vi sist sags. Jag har kant mig lite deppig over det den senaste tiden.

Men till sommaren, da ska vi bo tillsammans i min lagenhet och ta igen allt (om vi far sommarjobb).

Ja och nu ska jag fortsatta det har Australienaventyret.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Gott Nytt År!
roligt att följa dig därute nånstans,
från anders o krister

Saturday Nights sa...

Gott Nytt Ar! Kul att ni laser. Hoppas julen var bra och att ni far en bra nyarsafton!