torsdag 3 december 2009

Just nu och lite om sen

Efter en natt tagtripp pa 23 timmar med det legendariska Gahn-taget ar jag nu i Alice Springs. Typ ganska precis i mitten av landet. Sitter pa mitt hostel. Har just checkat in men inte fatt nyckel till rummet eftersom jag var lite tidig. Men det verkar trevligt och bra. Stannar dock bara en natt for i morgon skittidigt aker jag pa en tur till Uluru, Katatjuta och Kings Kanyon. Det ar en tredagarstripp och vi sover utomhus. Inget talt, bara ett liggunderlag och en sovsack. Och sa lagar vi mat over oppen eld. Later inte det helt fantastiskt?! Ser mycket fram emot detta.

Sen ska jag nog stanna tva dagar till i Alice Springs och planerar vart jag ska nast. Det ar alltid ett javla meck att fa till billigaste resan. Ska forsoka ta mig till Cairns och sedan till ett stalle som heter Mission Beach som enligt vad jag last ska vara ett bortglomt paradis. Tankte stanna dar till den 23 nar jag har hostel i Cairns. Ska spara pengar fram tills dess. For nar jag ar i Cairns vill jag verkligen, verkligen dyka vid barriarrevet namligen.

ALLT i det har landet ar dyrt. Speciellt att ta sig fran en plats till en annan. Darfor maste jag halla mig pa ett stalle ett tag efter detta.

Inga kommentarer: