tisdag 22 december 2009

00-talet

Nu nar jag har semester hanger jag runt en del pa natet. Pa bloggar och forum och sadana saker. Det ar valdigt poppis i dessa dagar att gora listor over 00-talets basta skivor. Ville bara saga det att pa min lista ligger (kanske inte helt ovantat) Hakan Hellstrom - Kann ingen sorg for mig Goteborg som absoluta nummer 1. Den kom redan forsta aret detta decennium och tanka sig att ingen kunde overtraffa det. Pa tio ar. (Kent kan slanga sig i vaggen). OCH en annan sak: shit pommes, det ar TIO AR SEN (nastan) sen den skivan kom. Det kanns som igar och det ar ett tydligt tecken pa att jag borjar bli gammal. OCH ytterligare en sak: jag minns hur alla ba "Men Helena, du kommer inte alska Hakan lika mycket nar du blir vuxen som du gor nu, det fattar du val". Och jag nu ba "HA! Det gor jag ju visst det era bezzervizzrar". Och det ar inte ett tecken pa att jag inte mognat, det ar ett tecken pa att det var akta.

Inga kommentarer: