onsdag 30 december 2009

Nyarsforberedelser

Nyarsafton i morgon da. Eftersom att jag inte har nagot annat att gora an att ga omkring och prova klader hela dagarna var forutsattningarns for den perfekta nyarsklanningen de allra basta (Minns forra aret hur jag sprang omkring pa mellandagsrean och forsokte hitta nagot i rekordhastighet men hittade verkligen INGET for att allt var utplockat. Sa jag fick panikkopa ngt fult och inte alls nyarsmassigt. Och sen blev jag sjuk med svar feber pa nyarsafton men gick anda pa festen vi var bjudna ((i sista minuten efter att originalfesten blev installd pga att de som skulle ha festen inte langre fick vara i lokalen pga ngt brak pga ngn tidningsartikel. Jag forstod mig aldrig pa det dar)) till. Jag forsokte dricka mig frisk med bubbligt vin vilket inte funkade sa vid halv tolv gick jag ifran nyarsfirandet. Jag orkade helt enkelt inte langre. Tolvslaget spenderade jag med frossa i en busskur pa campus vantades pa en buss som var forsenad). I alla fall. Efter att ha provat alla klanningarna i hela det enorma kopcentret har i Cairns och mentalt plockat bort alla som var for dyra, da aterstod inte en enda klanning jag ville ha. Da sa jag till mig sjalv det att "har har jag kanske 200 klanningar jag kan valja mellan. Om den perfekta inte existerar bland de 200 sa far jag ta en annan som ocksa ar snygg". Sa efter 6 timmar (!!) i detta javla kopcentrum kom jag darifran med en helt vanlig trakig svart klanning. Inga konstigheter. Inga krusiduller. Inget speciellt alls. Var ocksa tvungen att inhandla ett par skor. Man far inte ha flipflops pa sig pa detta nyarsfirande namligen (och inte shorts eller linne). Och jag har bara flipflops och ett par skitfula jumpaskor som alltsa inte var att tanka pa. De ballerina som jag tog med mig hemifran har forsvunnit nagonstans pa vagen. I alla fall. Hittade ett par helt vanliga svarta skor for $9. Det ar ett par platta papperstunna fotdodarskor. Men det ar ett par skor i alla fall.

Pa detta pub crawl vi ska pa aker man dubbeldeckarbuss mellan pubarna. Det ar lite markligt for det ar ca tio meter emellan dem. Men det blir bra det har. Det ar varmt och fint och om jag inte har en sa himla snygg klanning sa har jag i alla fall en avundsvard solbranna.

1 kommentar:

martina sa...

Helena LEVER DU????