lördag 26 december 2009

Julen hemma

Jag ser pa min systers blogg att ni hade en trevlig jul. Typiskt att den basta julen nagonsin skulle vara just nar jag inte var hemma. Men men, det blir ju jul igen nasta ar och vem vet, den kanske blir annu battre.

Vilken fantastisk skillnad det verkar vara pa Jennies och Magnus (mfl) hus. Ser skitsnyggt ut! Och vilket underbart julpynt! Jennie ar expert pa att fa till julstamning. Och Rasmus ar sa gullig. Och STOR. Och Agnes, vilken juloutfit! Underbar! (ar det min gamla kjol? Eller bara en liknande?) Viktor och Isak, de ser ocksa sa stora ut. Men samtidigt jattesota. Jullan ser jag inte mycket av dar pa bilderna, men hon ar alltid underbar.

Det verkar som om ni blandat ihop julklapparna. Jag gav inte en stubby cooler till Jennie. Jag gav en till Magnus daremot. Vad fick da Magnus? Jennies kram? Eller kor de bara pa "allt mitt ar ditt..."? Det var inte sa latt att hitta julklappar i Cunnamulla som dessutom helst inte fick vaga nagonting. Utbudet var inte sa stort. Men det var ju bra om ni blev glada. Bra att de kom fram, de ar sa kinkiga i tullen med vad man far och inte far skicka att det alltid ar lite av en chansning.

Nu ska jag satta mig i skuggan och lasa. Har brant mig igen (en del i sjukdomen tanorexi), sa jag maste halla mig undan solen ett tag.

1 kommentar:

linda sa...

Hej Stumpan!
Kul att du läser min blogg! Jag antar att ölkylaren gjorde sig bättre på bild än krämen. Jullan var helt lovely men fastnade dåligt på bild bara. Alla saknade dig massor men mitt fotograferande till bloggen höll oss påminda om dig. Vi är alla överrens om att du verkar göra en helhäftig resa men äventyret med fransmannen och festandet på ett bilflak var kanske för magstarkt för lilla mor. Sköt om dig!
Kram